Si mi-a venit si mie o idee
noiembrie 6, 2009
Stiti si voi cum e. Locurile alea de munca pentru care aplici. Interviurile alea la care te duci. Clipele alea care trec…
Nimanui nu-i place sa umble dupa cai verzi pe pereti. Omului ii place, in principiu un loc de munca sigur. Unde sa aiba o treaba ok, o rutina placuta, sa vina banii, sa nu isi faca griji pentru ziua de maine. Asta daca vreti sa stiti, vine de la comoditatea pesterii din epocile timpurii. Daca exista reincarnare, pe atunci mie imi placea ca, zi de zi sa fac focul si asta sa fie treaba mea. Restul sa se duca in padure pe ploaie si sa vaneze mamuti sau ce or mai vrea, dar eu sa stiu ca umblu dupa vreascuri si manuiesc piatra de cremene prin confortul oferit de pestera.
Astazi nu este tocmai un climat propice pentru cautat de slujba. Da? No, eu vreau sa fiu exploatat. Un an, doi ani, trei, sa dau de un patron care sa stie sa scoata untul din mine. Vreau. De ce? Pentru ca e in folosul meu, asa te formezi ca si om. Asa inveti, asa dobandesti valoare. Asta e calea adevarata spre o slubja comoda visata de multi. Slujba pe care o obtii atunci cand dai dovada de competenta si valoare.
Imi povestea un prieten despre o amica/verisoara tot pe acolo, ceva. Fata era moderna, pro indie, pro alternative. Era la facultate in Cluj. Economice, viata lipsita de griji, full de prieteni cu care sa te distrezi. Multe variante de a iti petrece vremea in mod distractiv si efemer. Si scumpa noastra asa a si facut. Cei trei ani au trecut. Facultatea s-a gatat. S-a intors in orasul de bastina. Si ghiciti ce?! A devenit pitipoanca. Rau?! Nu, bun. De ce?! A angajat-o tatal ca si contabil la firma lui, productie, whatever. Nu face nimic toata ziua, dar fac altii pentru ea. Dar ia un salar si umbla cluburile locale. Modelul ei in viata e o pitipoanca de vreo 35 de ani, plina de sclipici, necasatorita dar umblata prin cluburi si de clubari.
Nu, nu vreau o viata asemanatoare. Vreau sa incep de la zero. Vreau sa fiu exploatat. Sa mi se dea in cap, sa mi se urle cand gresesc. Sa nu mi se zica nimic cand fac o treaba buna. Asa inveti.
Bun, am stabilit. Eu vreau asta. Si ce imi ofera piata? Nesiguranta. Merg pe la interviuri. Dau de competitori. Unii cu experienta similara cu a mea. Altii cu experienta multa. Angajatori de top. Corporatii, globalizare, patroni… Deobicei aia care au experienta sunt angajati, restul fac turul interviurilor locale. E si normal, doar stiu si cum merg treburile, nu trebuie sa iti pierzi vremea cu ei, explicandu-le intr-atata ca unuia nou. Ofera multe avantaje angajatorului. Bun si stiind asta, ce pot oferi eu? Pai, mi s-a nazarit o idee. Altora li s-a nazarit mai demult, mie acum. Vorba aceea, prostul se desteapta tarziu. Sa luam, deci, un interviu clasic la care m-as prezenta.
Operator interviu: Buna!
Fanitza: Buna ziua!
O.i.: De ce te-as alege pe tine cand am de ales dintre atatia candidati cu experienta?
F: M-am gandit la situatia economica actuala si mi se pare destul de dramatica. Nu se platesc facturile. Blocajul financiar e pe cale sa inceapa, asta daca nu a si inceput deja. In conditiile astea nu se mai dau salarii si sporuri ca pe vremuri. Banuiesc ca nici la firma dumneavoastra?
O.i.: Bun, unde vrei sa ajungi?
F: Hai sa discutam mai spre seara dupa munca, la o cafea!
Seara. Dupa munca. La o cafea in Insomnia. De fapt nu e cafea, pentru ca lumea bea un Heineken si un Beck’s Lemon, dar pana la urma tot aceasi treaba e:
Alex(operator interviu): No, deci ce ziceai de faza cu sporurile?
F(stim deja cine e): Ma gandeam ca daca voi fi angajat voi scoate o leafa de 1000 de lei pe luna…
A: Cam asa e, continua…
F: Pai asta ar veni… cam 2000 pe doua luni. Eu vreau sa lucrez ca sa invat si sa capat experienta. Cu banii, oarecum ma descurc. Ce zici de un spor de 500 de lei, odata la doua luni? Eu as lua asa 750 de lei pe luna. Mie mi-e bine. Poate pentru tine nu e mult 500 de lei, dar cu ei poti merge la un Belis-Fantanele, ceva pe acolo…
A: Hmmm?!
Si discutia asta sintetica poate continua in multe moduri, dar prin intermedierea negocierii, se ajunge la un mai devreme sau mai tarziu la accept sau refuz.
Refuz grosolan si, o sa zica unii, automat nu mai ai ce cauta pe la interviuri. Pai cum asa, s-or vorbi intre ei, astia de la resursele umane de pretudindeni? Au cumva vreo centrala de incidente de plata ca si bancile, unde ii baga pe o lista pe aia care ofera bani la angajare? Pai, mi-ar face un bine de m-ar baga acolo. Ar intermedia o relatie intre aia care vor banii respectivi si mine.
Surindolenta, careia i-am destainuit intentiile mele, m-a acuzat revoltata ca sunt un corupt, cum de imi permit sa mai comentez contra coruptiei?
Prietena imi reproseaza ca dau o parte din banii care s-ar cuveni sa fie ai mei pentru nimic. Asta e piata, dragelor! Daca nu fac asta, ce fac? Fac zero lei si nu invat nimic. Daca fac asta, fac 750 de lei si invat ceva. Poate nu foarte mult, poate nu mult, dar ceva pe acolo, tot invat.
Voi ce ziceti? Coruptie sa fie, dar s-o stim si noi? Eu ma gandesc sa caut o slujba in care chiar se poate invata ceva si sa aplic metoda.


noiembrie 7, 2009 at 12:13 am
Coruptie pe dracu’. Eu zic ca gandesti foarte sanatos.
Acu’ tot ce-ti mai lipseste e un manager/patron sanatos la cap. Aia-s mai rari.
noiembrie 7, 2009 at 12:33 am
Mi-a venit si mie o idee – ma fac recruiter pentru mai multe companii, caut 40-50 de oameni ca tine si mi-am scos un salariu gras.
)
noiembrie 7, 2009 at 1:29 am
ai descoperit spaga:)
noiembrie 7, 2009 at 9:48 am
@Mircea Popescu
iar daca in compania x, angajarile le fac cei de la resurse umane, managerul, apoi cat o sa stau pe acolo o sa fiu mana dreapta a celui care ma angajeaza. ca doar e interesul lui sa imi fac treaba cat mai bine. la patron as deveni ca oricare de acolo, care nu e bagat pe pile.
modul nesanatos ar fi, daca ii promit bani si in functie de promovare. aici deja isi intra cu adevarat coruptia in schema, nu mai ajunge cel performant in postul care merita, ci cel care da mai mult. asta din cate stiu eu, se facea in gros pe la turci in secolele trecute.
@Catalin
ce zici tu suna a mlm!
@Aprozarnet
la nivel teoretic da. dar sa vedem insa dupa ce o sa aplic metoda.
noiembrie 7, 2009 at 10:28 am
singura hibă (nu moral, la asta nu mă bag acu, ci tehnic vorbind), este că operatorul de interviu nu este totum factum la firmele mari. într-adevăr, părerea lui/ei contează – cu cît firma e mai mică, cu atît mai mult.
noiembrie 7, 2009 at 10:43 am
eu ma gandeam chiar la contrapartida. adica la firmele mici, patronul decide ca si cum, si deobicei in perioada asta de recesiune cu zile amare isi aduce in firma pilele date afara de prin alte locuri.
din partea unui operator de interviu care ma sustine(stie el de ce) ma astept la justificari de genul: am vazut potential in el, omul e serios, stie ce vrea, e omul de care avem nevoie, etc.
hiba, zic eu, e neincrederea. oamenii din ziua de azi, mai ales datorita climatului au devenit foarte sceptici, neincrezatori. e greu sa aiba incredere in mine, un necunoscut, operatorul de interviu care sta de ceva vreme in firma aia. apare frica de a fi infundat. acum, desigur depinde de personalitatea si caracterul omului in cauza. si de mine, trebuie sa stiu sa il conving ca isi va primi banii respectivi si ca faptul ramane intre noi.
noiembrie 7, 2009 at 4:14 pm
750 de lei pe luna poate fi ok daca nu ai experienta. Pe pamant e oricum cam mult!
noiembrie 7, 2009 at 4:25 pm
okay:) iar acum spaga de care zici tu e foarte mica, nu se practica…fiindca are concurenta:) tin minte, inainte de 2000, ptin sistemu bancar cand nu erau atatea banci ca acuma, ca sa intri pe un post cat de mic pe acolo trebuia sa dai salariu pe care l-ai fi luat in -ATENTIE!: 1 an jumatate, 2
si in sistemu medical la fel, dadea lumea pt un post de asistent/asistenta din nou salariu de pe vreo jumate de an/1 an
si la in provincie, de ex in Caracal unde singurele “industrii” erau textilele(fabrica) si vagoanele(cfr), se dadea la fel, pt un post prost platit si care scotea si untu din tine…cate un porc intreg din ograda:) sau bani multi, la fel
noiembrie 7, 2009 at 11:54 pm
Eh tu vorbesti acolo de operatorul de interviu.
Sincer eu n-am avut de a face cu operatori in viata mea dar unde am lucrat am avut de a face chiar cu directorul/administratorul filialei locale a firmei.
In situatia mea era tehnic imposibil o asemenea abordare si cred ca sunt numeroase cazurile cand nu ai de a face un operator sau cu o persoana din departamentul HR ci direct cu “sefu’” , la noi foarte putine firme au asa HR de obicei la multinationale , si acolo automat nu stiu daca se compromite cineva pentru un “discount” de 25% nu cred dar tot umanoizi sunt si aia.
E interesant ce spui tu dar cred ca nu e tocmai o inovatie , defapt o poti considera inovatie sub forma ta dar sub forma plicului mai ales daca ai fost respins nu vei afla niciodata cati au aplicat inaintea ta.
Cat despre scosul untului din tine mie mi-ar place sa cred ca glumesti sau ai scris-o ironic , dar daca chiar asta doresti ii poti declara operatorului interiu intentiile tale sado-maso si mai mult ca sigur ai fi luat in seama intr-un fel sau altul , ai sanse considerabile sa te inregimenteze pentru ca negrii in plantatie mai ales autodeclarati se gasesc teribil de greu.
Discutam cu o vecina de-a mea (care are propria afacere) ieri si m-a intrebat sec : “de ce nu emigrezi ? dc mai stai in tara asta de cacat … eu sa fiu in locul tau , necasatorita si fara copii mi-as lua zboru in clipa 2 pentru ca e foarte greu in tara chiar si daca lucrezi pentru tine” . La care i-am raspuns “chiar ? de ce nu emigrez”.M-a cam pus pe ganduri.
Te intreb si eu pe tine , de ce nu emigrezi ? nu te-ai gandit ? de ce ai vrea sa ramai in continuare in mizeria asta ?
noiembrie 8, 2009 at 4:15 pm
noah hai ca asta e tare:))…dau si eu din sporul meu lui sa te ia….:D
noiembrie 9, 2009 at 5:40 pm
sunt chiar singura impotriva acestei idei?!
unu la mana, abordarea pe care tu ai imaginat-o nu ar functiona niciodata. poate sunt prea extremista, dar eu nu-mi pot imagina cum un operator de interviuri ar accepta propunerea ta de a discuta mai multe la o cafea dupa munca. adica, sa presupunem ca ai fi ultimul programat cu o jumatate de ora inainte sa isi termine programul, asa poate ar exista o posibilitate. dar in conditiile in care are de facut mai multe interviuri intr-o zi…nu prea vad cum ar accepta iesirea la cafea.
dar, oricum, asta e irelevant. de dragul discutiei, fie!
nu sunt eu cea mai mare moralista din lume, dar, dupa cum ti-am spus, eu niciodata nu as angaja pe cineva care imi propune aceasta “afacere”. o astfe; de propunere nu inspira incredere pe niciun plan, in primul rand poate denota ca respectivul candidat nu se simte suficient de pregatit pt job si e nevoit sa plateasca pentru a-l obtine in loc sa se bazeze pe capabilitatile sale. iar in al doilea rand, un astfel de lucru pune serioase indoieli in legatura cu caracterul persoanei. cine e in stare sa plateasca pentru job, e in stare si sa fure din firma, cel mai banal exemplu.
personal, eu cred ca cineva mai ales dintr-o firma mare nu si-ar risca propriul job de operator interviuri pentru a angaja pe cineva “care vrea sa invete” pentru un asa-zis spor o data la 2 luni. intr-o firma mica, cred ca cu atat mai putin, pentru ca de obicei in firmele mici se ocupa personal patronul sau managerul de angajari. ca patron, cine ar fi atat de tampit sa angajeze pe unul care ii promite sa ii dea o spaga bilunara din proprii sai bani?!
nu spun neaparat ca nu ar functiona, pentru ca oamenii sunt cum sunt. insa, nici nu mi se pare cea mai geniala idee si inclin sa cred ca, oricum ar suna in teorie, in practica nu ar merge.
probabil ca tot asa a avut cineva o idee in domeniul juridic si de aceea acum e aproape imposibil sa obtii un loc de munca in avocatura fara cateva zeci de mii de euro.
imi mentin parerea ca suntem ipocriti. ne plangem de coruptia tarii si de incompetenta functionarilor si toate alea, dar cand se ajunge la ceva concret si nu doar vorbe, suntem la fel.
sa inteleg ca lucrurile si oamenii au ajuns asa rau incat sa se mearga pe principiul “if you can’t beat them, join them!”?
noiembrie 9, 2009 at 6:14 pm
Stephen Covey zicea niste chestii..
la şapagă e valabil principiul câştig/câştig, nu? deci, nu se mai pune problema de integritate.
acum serios, avand in vedere ca noi cautam solutii pe termen scurt, fiind criza.. mi se pare buna ideea.
noiembrie 9, 2009 at 7:22 pm
@Dr.A
nu e ca nu ai experienta, e ca altii au mai multa experienta decat tine, cu toate ca posturile sunt etichetate entry level/student.
@aprozarnet
exemplele tale nu sunt foarte actuale. si nici la subiect, fiind vorba de posturi la stat, pana si cele de la banci. pe vremea aceea de care vorbesti era tot post bugetar, postul de bancher. daca nu aveai cunostinte care sa te bage in sistem, cam asta puteai sa faci. sau munca clandestina pe la capsuni.
acum situatia e ca, daca arunci cu banii inainte pici de prost. ce garantie ai ca nu te da afara dupa prima luna? sau ca, si mai realist, te angajeaza?
@F4D
postul e o ironie la adresa ipocriziei actuale de pe piata muncii. chestia cu exploatatul e valabila daca pornesti de jos undeva. eu sunt de acord sa fiu exploatat daca prin asta invat. nu ma refer pe aici ca si lucrator comercial la supermagazin. aia e exploatere prin definitie. sau munca la banda in fabrica. e acelasi lucru. insa as aprecia sa fiu explotat ca si contabil, sa zicem. sa mi se dea cele mai multe situatii de facut. chiar si daca gresesc, pana la urma de acolo invat.
cat despre strainatate, stii doar ca nu umbla cainii cu covrigi in coada pe acolo. strainatatea e solutia care o aplici daca nu esti multumit deloc dupa ce incerci multe lucruri pe aici. pentru ca si in strainate e nevoie de exeprienta. daca nu stii prea multe sa faci, ramai si acolo in fabrica, la capsuni, baby-sister sau barman-ospatar(daca inveti limba). dar in principiu, daca la tine in tara, nu te poti adapta, e cam greu sa te adaptezi in locuri necunoscute.
@focdeganduri
ar fi frumos sa te angajezi in mai multe locuri si sa dai o parte din bani altora care sa mearga si sa lucreze acolo in locul tau. vreo 10 colaborari si te-ai scos. ideea nu este noua insa, fiind aplicata de diverse corporatii. daca nu ma insel, se numeste leashing de personal.
@surindolent
impotriva ideii nu ai de ce sa fi. ar iesi o lume mai saraca fara idei. impotriva aplicarii ei da. si eu sunt impotriva, dar cand nu ai o alta solutie…
vorba vine, deocamdata nu sunt atat de disperat sa ma angajez, dar imi pregatesc terenul, ca din vara intru oficial in campul muncii. am ceva experienta, dar nu ar strica mai multa.
@bistosh
castig este doar penru doua parti, nu pentru sistem. iar noi traim in sistem. deci…
nu stiu cat e de buna ideea, dar, in ultima instanta, daca chiar iti doresti postul respectiv si nu ai alte sanse, merita incercata, zic eu.
noiembrie 9, 2009 at 7:47 pm
@Fanitza : Eu am fost lucrator comercial , sau ma rog cum s-o numi shop assistant dar tot aia e la un magazin Levi’s unde vindeam haine si am fost super multumit si exploatare deloc (dpmdv) , eram fericit de ceea ce faceam pentru cai imi plac hainele si stiam sa vand. Eram mult mai fericit decat o colega de-a mea care lucra “in domeniu” adica era contabila si sefu’ si isi batea joc de ei si la fel e si acum exploatare cat cuprinde
.Eram mai fericit si financiar , eram fericit din mai multe motive dar am renuntat pentru ca nu m-am putut duce intr-o excursie si pentru ca nu am fost inteles de sefa. AM dat si o mica/mare lovitura lasandu-i anul trecut in ziua de craciun cu aproape un etaj intreg de mall fara angajati ca ne-am dat multi demisia la zi a fost un moment glorios si nu imi pare rau ca am plecat, pentru ca am aratat coloana vertebrala.De atunci nu mi-am mai cautat nimic pentru ca lucram sa imi umplu timplul nu depindeam de job prea mult , iar din ianuarie 2009 ma ocup de “sti tu ;p” si e OK.
Colega aia a mea contabila lucreaza de 2 ani de zile acolo , marire de salariu IOC , exploatare cat cuprinde , avansare si perspective la fel IOC.Pr mea lucra tot intr-un magazin de haine si dupa aproape ~1 an avea aproape dublu salar decat contabila.Mai am un coleg care tot asa e contabil la ceva brutarie destul de mare din oras , mi-a spus ca foarte curand isi va da demisia ca nu e multumit bani putini alea alea.
Parerea mea este daca ai oportunitatea de a lucra in vanzari si daca crezi ca iti place sa nu ratezi pentru ca poti da cu piciorul in balta aiurea zicand “lucrator comercial … rahat aia-i ultima speta de oameni”. Nu e tocmai asa , aproape fiecare din manageri au pornit de jos si au evoluat treptat iar faptul ca ai o facultate terminata nu te avantajeaza aproape cu nimic, iar un job “bun” de birou , prin bun inteleg platit OK conditii OK nu e tocmai la indemana si poti atepta chiar ani locul tau fiind luat intre timp de asa numitele botaniste.
noiembrie 9, 2009 at 7:50 pm
incearca maestre, da:) chiar si dc nu-ti iese, tot o sa inveti ceva doar, adica un pic tot cam ce cauti:)
ps: stii ca trebe ca incerci de mai multe ori, ca sa se puna:)
noiembrie 9, 2009 at 8:57 pm
@F4D
florine, frumos scris! acum cativa ani datorita unui amic mi s-a cultivat si mie o oarecare pasiune pentru haine. era prin perioada aia cand romanul se imbraca cu ce apuca. cand inca nu venisera marile corparii pe la noi. stiu cum umblam cap-coada second-handurile locale. ce fericiti eram cand gaseam ceva de firma la preturi accesebile. adesea vindeam articolele respective mai departe. pe atunci urmaream haine sport. acum nu prea mai mai imbrac sport. iar cumparaturile le fac in principiu din outlet-uri, din magazine doar cand e vreun sold-out. am scris pe aici ceva de outleturi parca.
am lucrat o perioada ca si merchandiser intr-un supermagazin. nu ii categorizez pe cei care lucreaza acolo ca fiind “rahat, ultima speta de oameni”. e o meserie decenta.
de fapt, e o exploatare propriu zisa. program de 12, sefi nasoli(nu te poti intelege cu ei pentru ziele libere), salar mic, ceva bonuri de masa, conditii de munca jeg. cam asta imi ziceau lucratorii comerciali de pe acolo. ca si merchandiser era relativ ok. contract de colaborare, salar fix, fara bonuri de masa, program fix, doar ziua de luni fiind zi libera. am lucrat acolo pentru ca stateam aproape. un coleg merchandiser avea contract semnat cu vreo 6-7 societati. lua cam 30 de milioane pe luna. cat despre program… nu il prea vedeai sambata sau duminica pe acolo. cand venea insa, isi facea treaba. deci, lucrurile sunt de departe mai ok, decat in cazul unui lucrator comercial, numai ca trebuie sa stii sa le aranjezi. eu insa, nu am stat sa le aranjez, am plecat la prima oferta mai buna primita.
e ok sa lucrezi intr-un magazin si in vanzari in general. se castiga bine, munca poate sa fie usoara sau grea depinde de cum iti asterni. insa, cu contabilitatea e o paine de mancat. fosta ta colega peste un an sau doi va semna pe baza experientei dobandite cu o companie care tine evidenta contabila la diverse entitati economice private. va lucra acolo, va mai strange experienta si apoi fie isi va deschide ea propia afacere in domeniu(necesita experienta, ceva capital si relatii), fie va lucra ca pfa sau se va baga in domeniul analizei financiare(unde zic se castiga grosul de bani in domeniul financiar). postul de vanzator e ok in tinerete, dar ce ne facem cand crestem?
@aprozarnet
corect. din incercari invatam! pe cand un show in cluj? o sa trec peste morcovi si o sa colaborez! macar cu niste bancuri rasuflate… btw, cred ca pana si din ce am scris la postul asta se poate face material pentru un show. si poate iesi chiar super!
noiembrie 9, 2009 at 9:15 pm
@F4D
apropo, frumoasa faza voastra cu demisia in bloc. pe vremea aceea altfel era piata.
si pe mine dupa ce am plecat din postul de merchandsier m-au mai sunat peste cateva luni(chiar de cateva ori) sa vada daca mai sunt disponibil sa lucrez pentru ei. semn ca mi-am facut bine treaba acolo. asa e, niciodata nu m-au prins plecat cand au fost in control, de produse ma ocupam, de stocuri ii informam la timp, listele le trimiteam intotdeauna inainte de deadline, nu ca si altii.
repet, atunci altfel era piata. acum e cam despre ce am scris eu in post. ne luptam sa ne angajam.
noiembrie 9, 2009 at 9:44 pm
A fost tare pentru ca propusesem o oferta ultra-avantajoasa , gen schimb de tura unii lucram de craciun (tura noastra) si liberi de rev , si tura cealalta invers. Ne-am inteles noi intre noi cu tura cealalta + inca 30-40 RON din buzunarul nostru pentru aia din tura cealalta ca noh de Craciun la lucru si era OK dar nu a fost de acord sefa ca nu i-a convenit ei ca nu e voie sa se faca schimburi, asta in timp ce fetele de la ea din birou care mai de care aveau zile libere cu duiumul si era voie.Ne-am pisat pe ea si am cerut foile , iar cum in comert ziua de 24 e de departe cea mai buna din an cred ca muitza trasa a fost destul de insemnata.
Altfel , nealtfel recunosc ca in momentul acela eram cu gandul si la ulterioarele joburi datorate lansarii a inca 2 malluri prognozate pentru acest an unul din ele Thiago care era anunat cel mai mare din tara cu Cinema 4D , etc dar nici unul nu s-a deschis pana la urma. Cladirea este ridicata , terminata numai bune de data in folosinta dar … nimic criza a lovit mult.
Vad la multe cunostiinte , prieteni apropiati care isi cauta de munca si este foarte greu chiar nu stiu care va fi iesirea din criza.Se spune ca in primavara va fi adevaratul macel.Facem pariu ca plictisitoarele stiri de la protv cu “trafic infernal pe dn1 intre poiana brasov si bucuresti” nu vor lipsi , dimpotriva vor fi tot la acelasi nivel daca nu mai puternic
iar marea masa nu va incerca sa fie circumspecta cu $ deloc.
Apropo de “plecatu’ afara” incercam si eu sa ii explic la vecina aia a mea ca nu e tocmai usor nici acolo , iar de ospatar/capsunar/salahor nici macar dinalea nu mai gasesti pentru ca spania si italia “a murit”. Ea mi-a replicat ca stiu limba engleza , am ceva diplome si pentru lucru “calificat”. Câcat. De aia se sinucid in masa francezii de la France Telekom pentru ca o duc prea bine si sunt platiti prea OK si calificatii de acolo. Nu este usor sau de nerealizat dar nu putem spune ca este imposibil atat timp cat nu am incercat. Intradevar trebuie sa ai o doza de nebunie si de risc fara limite (nu ce facem noi
) pentru ati lua traista si a pleca in lume.Vedeam tot felul de storyuri la PRO TV nu mai stiu cum ii spune la emisiunea aia cu romani care au plecat in state sau in alte tari si au reusit , au ajuns mari de tot pornind de jos. Intradevar vremurile erau altele dar se spune ca segregarea intre prosti si destepti se face pe timp de criza. Acum o idee geniala poate valora mult mai mult decat in conditii normale. Imposible is nothing, yeah sure.
noiembrie 9, 2009 at 9:45 pm
vrei sa fii exploatat in calitate de contabil? pai de ce nu ai spus asa, stiu eu jobul pentru tine. practic tii intreaga contabilitate si tot ceea ce tine de actele unei case de productii muzicale de aici din cluj (nu dau nume), lucrezi 8 ore pe zi (cand nu esti rugat sa stai mai mult) si esti platit in jur de 4, 5 milioane pe luna. exploatare cat cuprinde, invatat cat cuprinde, munca cat cuprinde, plata cat mai putina. si nici macar nu va trebui sa platesti ca sa fii angajat.
imi cer scuze pentru ironie, nu e nimic personal, vroiam doar sa evidentiez o idee. ideea asta de job, oricare ar fi el, oricum l-ai obtine, numai ca sa inveti ceva nu e chiar asa veridica. sa fim seriosi, daca vreun tanar student sau absolvent ar vrea sa lucreze doar ca sa invete si sa fie exploatat, ar lucra pe gratis sau salarii de nimic. ca doar ii intereseaza sa acumuleze cunostinte si experienta, nu? nicidecum banii! daca asa ar fi cazul, asteptarile salariale ale viitorilor absolventi nu ar mai fi atat de mari. si acum nu ma refer la suma propusa de tine aici, ci la statistici reale ce au fost facute printre studenti, imi pare rau ca nu mai retin sursa si informatiile exacte, dar am sa ma interesez.
iar in ceea ce priveste lucrul in strainatate, sper ca iti dai seama ca o facultate terminata la ubb cluj-napoca, romania nu o sa te angajeze in strainatate pe alte posturi decat capsunar, ospatar, bucatar si asa mai departe. eu, de exmplu, cu dreptul terminat in romania nu fac absolut nimic in strainatate, ma pot sterge la fund cu diploma, scuzati de expresie. imi inchipui ca nici pe tine diploma de absolvent ise, ubb nu te va angaja contabil in america. asa ca, in strainatate nu se pune problema de experienta si ce stii sa faci, cat in primul rand de pregatire, asta daca ne referim la alte joburi decat cele de ospatar, barman etc.
si nu are nicio legatura cu adaptarea sau nu in tara, se merge in strainatate pt ca de multe ori faci aceeasi munca pe care ai face-o aici, dar pe mai multi bani. cu diferenta ca acolo chiar muncesti, nu inveti la locul de munca.
pana mea, iar ma lungesc si uit de mine. scuze, chestia cu strainatatea a devenit subiect sensibil pt mine.
oricum ar fi, eu imi mentin pozitia, si dupa cum ti-am mai zis, daca in vara eu as fi angajatorul tau si mi-ai face aceasta oferta, nu te-as angaja. ipotetic vorbind.
noiembrie 9, 2009 at 10:15 pm
“pe cand un show in cluj? o sa trec peste morcovi si o sa colaborez!” esti nebun,gata.. serios vb adica:) super!
io dupa atata pauza acum si io incerc sa intru in “mers”:) deci nu suntem departe; sper ca in primavara- martie-aprilie cand vine Geeo(care e din Constanta) din lucru pe nava de voiaj…acum cautandu-si sa plece:)
insa totusi se poate si mai devreme:) oricum, e bine “ideea” ca suntem dispusi sa incepem…
noiembrie 9, 2009 at 10:16 pm
adica io o mai exersez cate-un prin Buc pe-aici pana atunci; s-ar putea acuma pe 15, intr-un loc nou
noiembrie 9, 2009 at 10:24 pm
@F4D
“Facem pariu ca plictisitoarele stiri de la protv cu “trafic infernal pe dn1 intre poiana brasov si bucuresti” nu vor lipsi , dimpotriva vor fi tot la acelasi nivel daca nu mai puternic
iar marea masa nu va incerca sa fie circumspecta cu $ deloc”
chiar acum am postat un articol cu predictiile mele pe anul viitor. stii cum e, inca nu suntem in rahat pana in gat. deocamdata doar am calcat in rahat. si nu se gaseste detergent.
tare faza cu mall-ul. si pe undeva pe langa mine s-a contruit din vara anului trecut o mare cladire moderna de birouri. deja imi faceam scheme cand va fi data in folosinta si ce corporatii vor veni pe acolo.
imi faceam planuri, sa ma duc din prima zi cand s-or muta companiile pe acolo cu o droaie de cv-uri. stiam ca vine criza, ca doar am prieteni care lucreaza prin domeniul financiar si ni s-o spus si pe la faculta, dar nu ma asteptam sa loveasca cladirea aia asa de repede. de atunci tot acolo e cladirea cu afise de vanzare si inchiriere. pacat de ea, chiar e frumoasa. si ce aproape era…
@surindolent
intreaga contabilitate e cam greu de tinut pentru un novice. timp sa am si jur ca mi-ar surade ideea. faza e sa fie cu contract de munca, ca doar am carte. amu cinci miliaone sa imi dea, sa stiu ca invat si mi-e bine. si asa am si alte surse de finantare. stii ce as face cu banii? i-as juca all-in live de 3 ori si apoi i-as scoate daca imi ramane ceva. daca ramane ar iesi peste 1500. ce zici? nu mai e asa de rau acum, nu? in fiecare luna cate 500 pentru rulaj. hai sa zic o luna pierd, doua castig, as alege si evenimentele cu atentie maxima. ar insemna cam 3000 la 3 luni. deci 1000 pe luna.
in strainatate pana nu de mult erau stagii de internship platite. de exemplu in banci ca analist financiar in italia(cereau doar sa stii engleza si sa studiezi la profil economic). acum ce presupune de fapt postul nu stiu. dar stiu ca m-am bagat acum 2 ani la o faza din asta si pana la urma am zis ca nu ma mai duc. dadeau cam 400-500 de euro pe luna. eu mi-am gasit de lucru pe aici. daca nu ma insel, doreau sa pregateasca personal pentru lansarea in romania. deci, era o oportunitate buna. pana la urma a venit criza…
absolventi, da. dar ce stim sa facem? cam nimic din ce stiu deja cei din sistem. mie mi se par chiar ciudate pretentiile majoritatii absolventilor din romania.
noiembrie 9, 2009 at 10:32 pm
@aprozarnet
vorbesc serios man, normal. daca va fii, va ajut, clar! tot la fel de serios zic, ca la mine s-ar putea sa fie mai mult umor de situatie. adica sa se rada de omul nepotrivit la locul nepotrivit. acuma, ideea e sa incerc.
bafta mare cu showurile prin bucuresti! te vedem apoi la tine pe blog.
noiembrie 9, 2009 at 10:42 pm
http://sp2.ro/jobhunt video related , dar tot n-am gasit videoul ala unde o proaspat absolventa de ASE in bucale spunea clar si raspicat ca ea fara 1000 de euro nu se angajeaza nicaieri si ca nici nu discuta.Puncteaza foarte bine o angajatoare din video ca absolventii dupa ce termina o facultate in plan practic nu stiu aproape nimic, si ca experienta este cea care conteaza pana la urma.
noiembrie 9, 2009 at 10:58 pm
acum o luna a fost si pe la noi, mare targ de joburi, http://www.targuldecariere.ro/
m-am dus pe la frumosii astia, am discutat cu majoritatea, toate bune si frumoase. le-am lasat si o droaie de cv-uri. crezi ca m-a contactat cineva? 0. nada.
am auzit apoi de la o sursa implicata pe acolo ca erau doua posturi disponibile la fiecare stand sau ceva de genul.
macar am ramas de acolo cu o sumedenie de pixuri si carti de vizita.
amu un an ma sunau in disperare oriunde aplicam. interviuri peste interviuri. ba, inca imi si faceam program, aici interviu de la 12, la igrec interviu de la 14, etc. acum pe ejobs nici macar nu se uita cineva peste cv-uri unde aplic. doar se poate vedea daca iti vizioneaza cv-ul, este optiune pe acolo. mi-a zis o verisoara din bucuresti ca a platit 51 de lei ca oriunde aplica pe site-ul respectiv, timp de o luna, cv-ul ei sa fie in primele de pe lista. pana la urma si-a gasit de lucru ca secretara. as baga si eu din astea daca as fi chiar disperat, dar deocamdata incerc pe cai normale.
noiembrie 9, 2009 at 11:04 pm
http://www.zoso.ro/2009/10/despre-joburi-n-criza-si-despre-oameni.html#comment-262416
si comentariile de mai jos sunt pline de tâlc unele.
parerea mea : serviciu premium de la orice site de joburi nu este un instrument bun si nu il recomand nimanui , adica l-as folosi dar doar pentru beta-testing
sa vad cate vizualizari ar avea cvul meu.
noiembrie 10, 2009 at 9:17 am
fanitza, ce e aia operator de interviu? …nu inteleg ce merge acolo dar eu iti repet, trebuie sa te concentrezi sa gasesti o pila.
e incredibil la ce s-a ajuns azi cu angajarile. in companiile mari te primesc ca “temporar” si intre timp dau CV-ul tau la “verificat” unor companii care se ocupa cu asta. daca ai mintit ceva, ala esti.
daca iti inchipui ca numai salariul mic conteaza te inseli. Poti sa fii geniu si sa lucrezi pe gratis daca nu treci tot felul de teste. importanta e si sanatatea psihica a unui angajat si relatiile lui cu echipa in care va lucra. tu te oferi pe gratis dar ei pot prefera o nulitate care a iesit bine la teste si ii vor plati un salariu mare.
e trist dar adevarat.
noiembrie 10, 2009 at 10:30 am
@Florin
eu nu sunt fan zoso. am citit ceva dar mno… e dramatica situatia si pe acolo.
@balauru
foarte pertinent raspunsul. nu o sa imi gasesc o pila, pentru ca am. si pentru ca stiu cat de rau le merg afacerile acum. facturile nu se platesc, nu au de unde plati angajatii, cererea a scazut, au rate platit, au de platit contributii la stat… ce mai, tot tacamul?! cam asa e in aproape fiecare mica afacere. cel mai mare noroc au cei fara capital impumutat, daca se poate numi noroc faptul ca il vor pierde si pe ala.
am auzit de faza cu angajarile temporare. de faza cu flitrarile de date din cv, insa nu tsiam. oricum, nu imi fac griji, nu am mintit pe acolo. si oricum nu ma angajeaza.
cat despre faza cu testele, trebuie sa invat comunicare. cu cat stii mai multa si mai bine, comunicare, cu atat ai sanse mai mari sa te ia. parerea mea.
noiembrie 10, 2009 at 10:58 am
fanitza, read my fingers. am fost si eu somer si stiu cum e. daca as putea intoarce timpul inapoi as sta in cur si as citi asta:
http://www.gladwell.com/outliers/index.html
in loc sa-mi maninc singur sufletul.:-)
tu esti un baiat destept, jobul tau va sosi mai devreme sau mai tirziu…intre timp bucura-te de viata. e scurta si trece al dracului de repede.
du-te pescuieste, vezi filem, etc..sclavia va veni mai devreme sau mai tirziu.
noiembrie 15, 2009 at 7:30 am
În primul rând nu ştiu ce operator de interviu ar accepta să discute cu tine după-masa la o cafea. Înafară de asta nimeni nu doreşte angajaţi cărora li se rupe sau care se cară după ce-i formezi. Exact de aceea e făcut interviul: pentru a-i tria. Nici nu ştiu cum a putut să-ţi cace mintea aşa ceva.
noiembrie 17, 2009 at 10:19 pm
@balauru
cam asta fac. mai putin cu pescuitul.
@ggl
afirmatia ta nu este valabila in contextul actual. acum e la moda angajarea pe perioada determinata.
si eu nu am zis ca plec dupa ce ma formeaza. e drept ca din pacate, in scurta mea activitate pe piata muncii am schimbat la joburi ca la sosete.
discutia este una strict sintetica. daca vrei iti bag si anexe, sa vezi cum se ajunge la “cafea”. dar am vrut sa prezint esentialul. doar nu crezi ca in doua vorbe ii propune cineva faza cu banii operatorului de interviu? si btw, ma refeream mai mult la multinationale, acolo te lua in general pe determinata si inainte de depresie. si la patron te poti intelege, desigur, dar altfel.
pentru mine o perioada de formare inseamna trei ani. sa gasesc un job unde sa invat, sa respecte valoarea, daca va fi cazul, si sunt al lor.
mai am idei din astea la kilogram. si vad ca se citesc si se comenteaza. asa ca o sa mai bag… desigur, nu pe cele care par sa fie de cel mai mare succes!