Problema de rezolvat

Macrounivers->Univers->Super-roiuri de Galaxii->Roiuri de Galaxii->Galaxii->Sisteme Solare->Terra->Eu

Salvez delta?

cu 21 comentarii

De la bun început, precizez că nu am nici o treabă cu publicitatea şi nici nu vreau să am. Ba mai mult, consider publicitatea ca fiind o îndeletnicire destinată sexului frumos. Şi asta, fără intenţii misogine. Cine dă să mă contrazică cu aia rămâne.

Cu televizorul, iar nu am treabă. E drept că am băgat ceva bani într-unul. Dar nu am băgat ca să văd buzele sexoase ale Oanei Zăvoranu ciripind despre viaţă şi sens. Nici spre a-l vedea pe nea Mircea Badea încordându-şi bicepşii. Atunci la ce folosesc televizorul vă veţi întreba, nu? Păi, ar fi cam aşa, filmele se pot viziona foarte frumos de pe un dvd-player dotat cu o intrare usb. Ar mai fi meciuri, cum a fost de exemplu marele meci făcut ieri de câtre Federer în faţa obositului Nadal, meci pe care l-am urmărit în timp ce încercam să fac şi pe bucătarul. Apoi, din când în când, obosit fiind spre seară sau în serile de duminică, mă pun spre a viziona ce mai difuzează domnii de la National Geographic. Şi aici, din 15 în 15 minute, vine intersecţia mea cu publicitatea.

Şi vă spun, publicitatea în România mi se pare foarte proastă. Trecând peste reclamele din timpul meciurilor de fotbal, spoturi publicitare de scurtă durată, care fac reclamă la te miri ce. Cum ar fi, la adezivi construcţii, de parcă ne-am apuca noi românii să construim un nou stadion de fotbal. Aş putea discuta la nesfârşit despre proastele idei care sunt promovate în publicitatea românească, însă sunt convins că v-aş plictisi pe voi, nu înainte însă, de a mă plictisi pe mine.

Totuşi o anumită reclamă mă frământă. Acum două săptămâni începuse să se difuzeze şi săptămâna trecută încă se mai difuza în prostie la NatGeo(probabil se gândeau producătorii că acest canal o fi terenul de joacă al ecologiştilor). Vă invit, deci să vizionaţi acest spot publicitar:

Reclama e amuzantă, fapt care îl puteţi afla şi din opiniile celor care au comentat clipul pe youtube. Dar cât e de eficientă?! Hai să o luăm pe scurt, românul nu e informat de legislaţie. Ba mai mult, marea majoritate a românului care a primit acasă diverse scrisori de la diverse companii, cu inscripţii conţinând suma în numerar a banilor pe care el ca şi angajat i-a primit de la ei, nu a primit şi informaţii cum că trebuie să facă un drum până la finanţe ca să îşi depună declaraţia de venit pe anul recent. Şi asta până pe 15 mai 2009, dată care constituia limita la care delcaraţia putea fi depusă, limită stabilită prin lege.

Şi dacă aceasta lipsă de informare ne miră, atunci de ce ne-ar mai mira faptul că românul nu avea de unde să ştie că 2% din impozitul pe venitul său, virat de el câtre stat se poate direcţiona cam pe unde doresc muşchii lui, trebuindu-se însă a se ţine seama ca locaţiile respective să se încadreze în anumite categorii(le puteţi găsi aici).

Totuşi o a doua reclamă încearcă să ne informeze că e vorba de 2% din venitul nostru. Bani pe care îi putem da ca alţii să facă, atenţie, SEX SĂLBATIC cu ei(banii noştri):

Sunt curios cine a cotizat? Repet, nu spun că reclamele nu sunt amuzante, însă cât sunt de eficiente? Ce om care lucrează, ce om sănătos la cap având peste 23-24 de ani ar da banii respectivi după vizionarea spoturilor publicitare? Asta vorbind despre acei puţini care erau informaţi că pot direcţiona acei bani? Ori ei cred că lumea după ce vede spotul la televizor o să fugă să intre pe net, pe site-ul lor? După părerea mea, în loc să facă caricaturile acelea de reclame, mai bine informau publicul cam în genul următor:

Fie un clip în flash(ca să nu îi coste mult, că doar sunt ecologişti săraci), pe fundal să fie imagini cu delta. În prima parte a clipului să scrie mare “Delta Dunării” şi se difuzeze câteva imagini convingătoare cu delta aflată în paragină. Apoi după un retoric “ÎŢI PLACE CEEA CE VEZI?!” să urmeze imagini cu Delta Dunării în plină frumseţe pe care să fie scrise texte de informare care să zică cam aşa: “Acum poţi să alegi! Vino până pe 15 la completarea delcaraţiilor de venit obligatorii. Poţi direcţiona 2% din impozitul tău pe venit destinat statului, pentru a fi folosit pentru salvarea Deltei ”. Şi textul se mai poate cizela, că doar de aceea e publicitatea muncă pentru femei.

Vă rog experţilor de pe salvaţidelta.ro, când îmi treceţi pragul, binevoiţi a-mi răspunde: câţi oameni şi-au direcţionat acel 2% spre organizaţia voastră? Desigur, dacă nu o să ziceţi că-i confindeţial. Că doară aşa-i la noi în România, totul confindeţial!

21 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doar nu crezi sincer ca ecologistii sunt saraci, nu? Sau cel putin nu astia. ;)

    machiavellian

    mai 18, 2009 at 7:05 pm

  2. am zis săraci la mişto! ziceam cu sensul că nu le era greu să realizeze spotul pe care l-am propus, cel puţin nu datorită resurselor financiare!

    fanitza

    mai 18, 2009 at 7:32 pm

  3. daca nu ma insel e un individ homo pe nume Buciintrenci sau asa ceva care de ocupa cu salvatul deltei. :-)

    totusi e misto prima. :-) nine ca nu i-a nimerit cu lingurita in “savarina” ca tipa mai dihai ca o pisica in calduri.

    balauru

    mai 18, 2009 at 9:23 pm

  4. Hmm, stii ce ar fi fost interesant?

    Sa faca o reclama groaznic de simpla si tintita, cum spuneai tu, si restul banilor care ar fi ramas sa-i bage chiar in Delta. Dar, noa, ii mai fain sa-ntinzi mana .;)

    machiavellian

    mai 18, 2009 at 10:03 pm

  5. Relativ offtopic dar despre publicitate …

    Mizerabil tot acest domeniu in romania.

    Nu stiu cum CNA-ul le da voie televiziunilor sa faca publictate agresiva de cea mai joasa speta.

    La ce ma refer ? Simplu unele spoturi de reclama au volumul sonorului setat cu ~30% mai mult decat volumul normal care era pana atunci pe postul respectiv vezi Doamne publicu sa auda mai bine sa-i tipi in ureche despre produsul tau.

    Cum e posibil asa ceva nu inteleg imi vine sa sparg televizoru … ce sa mai cumpar produsu respectiv care in cele mai multe situatii ii ceva tabloid de rahat daca nu ma insel.

    Voi nu ati observat ?

    F4D

    mai 18, 2009 at 11:31 pm

  6. @machiavellian: la cîţi bani au investit în spoturile astea, mare lucru nu făceau în deltă. lasă să mai afle cîte ceva odraslele braconierilor & Co. Am crescut în deltă, pe Chilia, e jaf ce se întîmplă acolo…

    ana pauper

    mai 19, 2009 at 5:23 am

  7. Eu cred ca le ramaneau destui bani cat sa plateasca un om sa adune PET-uri timp de o luna.

    machiavellian

    mai 19, 2009 at 8:10 am

  8. ce spui tu fanita, e valabil numai intr-o lume deja evoluata si constientizata…pana una alta, msg-ul simplu si imformativ cu ce trebuie, cel mai probail ca nu o sa ajunga la prea multa lume…nu o sa i se acorde atentie si in nici un caz nu o sa fie dat mai departe;

    dc nu captezi initial atentia…n-ai nici cui sa-i dai informatiile simplu si exact.

    acuma din totalul celor care l-a captat atentia, intr-adevar…cel mai probabil ca majoritatea, dupa ce-l urmaresc sa nu-i dea curs mai departe…insa dc in loc de 1 capteaza atentia la 1000…dintre care doar 20% sau doar 10% ii dau curs mai departe si cauta informatii(cu un search pe google)…tot e mult si 100 (chiar si dintr-o mie)

    aprozarnet

    mai 19, 2009 at 11:08 am

  9. De acord cu tine, publicitatea din Ro este sub orice critica, cu mici exceptii – nu_i putem baga pe toti in acceasi oala…in Delta nu am fost niciodata si nici nu am vazut o prezentare care sa ma atraga, sa merg – cred ca nici nu exista asa ceva…

    deea

    mai 19, 2009 at 12:35 pm

  10. eu sunt de acord cu aprozar. tipul de reclama propusa de tine ar fi trecut neobservata, no offence! :D
    oamenii au incercat sa fie creativi si sa socheze, good for them. ca nu au dat prea multe informatii e adevarat, dar oare e chiar de datoria lor? ei fac reclama la organizatia pentru care sa se dea banii respectivi, nu fac o campanie de informare cu privire la impozitul pe venit si la cei 2%. asta e de datoria statului.

    cu toate astea, mie nu-mi place niciunul dintre spoturi. :) sunt socante, atrag atentia cu siguranta, dar atat. nu au bun gust si nici o strategie buna in spate!
    pur si simplu, deja e prea mult!
    cred ca posterul ajungea, ala mi-a placut! ;) (era un poster cu msg’ul “tu ai putea face sex in conditiiile astea?” si niste lebede parca cu multe pusti atintite asupra lor)

    surindolent

    mai 19, 2009 at 7:14 pm

  11. ps: trebuie sa tinem cont totusi ca parerile fiecaruia dintre noi sunt doar niste pareri…variate ale publicului; nestudiind problema in adevaratul sens al cuvantului in detaliu sau foarte mult timp, incat sa fie mai mult decat niste pareri variate:) deci inclusiv si a mea…am zis sa se inteleaga ca nu ma exclud:)

    aprozarnet

    mai 19, 2009 at 11:32 pm

  12. pps: hai ma, ca io ma uitasem mai demult la ele si mai tineam doar ca-s ca lumea/caterinca, da acuma m-am uitat din nou si am ras :) )) cum e si pestele ala bandajat la sf primului.. :) mie mi se par f originale pe bune:)

    aprozarnet

    mai 19, 2009 at 11:36 pm

  13. de fapt nu inteleg: de ce trebuie salvata delta? am fost de 2 ori acolo, mi s’a parut infecta la propriu + figurat. poate ar trebui asanata or something. si sa dai bani ca sa se distreze broscoii cu ei… come’on dude :)

    t.s.

    mai 22, 2009 at 6:15 am

  14. Rotaru Paul

    mai 22, 2009 at 5:21 pm

  15. “let em go gracefully!”

    lol

    t.s.

    mai 22, 2009 at 8:32 pm

  16. @ Rotaru Paul,

    tot clipu ala cu George Carlin nu spune altceva decat

    “dormi asa cum iti asterni” – noi, nu altcineva, exact.

    aprozarnet

    mai 23, 2009 at 4:32 pm

  17. Absolut de acord, abordarea asta in cheie consumer goods n-are nici o sansa pentru scopul propus. Nenorocirea e ca prostutii nostrii nu stiu cum sa faca altceva decat spoturi pentru cola, bere si brelocuri.

    Mircea Popescu

    mai 23, 2009 at 7:19 pm

  18. Aha bun. Bine ca am dat acei 2% cui trebuie, respectiv la CCN. Radu a tot umblat la Primarie ca sa ne faca aia piste de biciclete. Ca nu ne-au facut inca e vina lor.

    Tot nu inteleg cum salevaza aia Delta, pun capcane cu Viagra? Mda, salvati Delta! De noi (= homo sapiens).

    ggl

    mai 27, 2009 at 8:31 am

  19. “Tu ai putea face sex in conditiile astea?
    Nici animalele nu pot”

    :| :|:|:|:|

    Sunt prea socata ca sa admit ca cineva chiar considera ca, cu o asa campanie publicitara va face ceva. Sexul vinde… dar, exista o limita… nu a bunului simt, dar a realitatii.

    roara

    mai 31, 2009 at 9:10 am

  20. From: Costel Popa
    Subject: Re: Important
    To: “arama scart”
    Cc: “Anamaria Bogdan” , “Semida Duriga”
    Date: Sunday, May 31, 2009, 12:46 PM

    Vedeti ca se scrie si se citeste salariu, nu salar.

    Trebui sa luati mai lejer lucrurile, nu e cazul sa faceti din campania noastra un capat de tara si puteti sa donati 2% altei organizatii fara nici o problema, important e sa se duca un ong, de ex. la ACCEPT:).

    Cu bine,
    Costel

    Banuiesc ca domnul director, numitul Costel, considera mai important acea greseala lexicala. In Moldova, avand in vedere ca salariile sunt fff mici fata de restul tarii, si cuvantul e mai scurt domnule director Costel.
    Sesizez un vag iz de “mi se rupe de Delta”. Gresesc?

    roara

    mai 31, 2009 at 10:48 am

  21. Aha, deci daca nu dai la Delta, sa dai la Accept. In cazul asta, decat lor, mai bine ii las statului. ;)

    machiavellian

    mai 31, 2009 at 12:37 pm


Lasă un Răspuns