Problema de rezolvat

Macrounivers->Univers->Super-roiuri de Galaxii->Roiuri de Galaxii->Galaxii->Sisteme Solare->Terra->Eu

Despre enorma utilitate a Noii Drepte

cu 18 comentarii

Am vrut să scriu despre Noua Dreaptă de mult timp, mai exact de când mi-am făcut blog. Dar mai apoi, i-am văzut la lucru pe Balauru’ şi pe Pendulul lui Foucault şi mi-am mai potolit avântul. M-am gândit să las această sarcină pe umerii acelora care sunt mult mai vârstinci decât mine şi se pricep mai bine scrie despre aceste lucruri.

 

Evident, nu e nici măcar un subiect care să aducă rating. Adevărul e că nu mai vreau rating. Dacă îmi doream aşaceva, aş fi continuat cu DilEMA, după părerea mea, cea mai bună maşinărie de rating, ce poate funcţiona în sisetmul WordPress.

 

Dat fiind faptul că dorinţele mele de rating şi recunoastere au trecut, am devenit din ce în ce mai dispus să abordez acest subiect. Aşadar, am plănuit să demarez un mini-serial în care să vă prezint, vouă dragilor mei cititori, Noua Dreaptă în ansamblu şi în caractere. Desigur, aş putea să scriu şi despre Garda Maghiară exact în acelaşi sens… dar la ce bun, din moment ce oricum nu ştiu limba şi din păcate trăiesc în România?!

Codreanu a ajuns insignă

În primul rând, majoritatea celor care nu au cunoştiinţe în cauză se vor întreba desigur, ce este această Nouă Dreaptă? Cei care fac parte din mişcarea Noua Dreaptă, indubitabil, vor putea afirma o mulţime de lucruri despre această temă. Dar adevărul e că nu îmi pasă de ceea ce spun ei. Cum definesc eu Noua Dreaptă? E o mişcare politică de extremă dreaptă foarte nostalgică după Garda de Fier. Nu au capital şi nu sunt nici simpatici electoratului român, aşa că nu se pot constitui ca şi partid politic. Totuşi, ei continuă să existe într-o Românie a secolului XXI, ca un fel de mic partid underground. Rareori au reuşit să iasă în faţă în mass-media, ultima oară şi cel mai puternic, reuşind acum o săptămână, cu ocazia manifestaţiei lor în Cluj-Napoca de ziua Ungariei, manifestaţie soldată cu câteva incidente neplăcute.

 

Noua Dreaptă era până nu de mult compusă în principal(minoritatea conitiuind-o câţiva semi-intelectuali de vârsta a doua şi a treia) din tineri metalişti, majoritatea acestora frecventând încă liceul. Empiric s-a putut observa că aceştia nu au fost predispuşi spre violenţă, astfel încât Noua Dreaptă a fost până nu demult o mică mişcare intelectual-exclusivistă. Mai nou am observat că au început să intre în horă membri ale diverselor galerii ale echipelor româneşti de fotbal. Aşa-zişii ultraşi, unii mult trecuţi de vârsta majoratului, dar cu toate acestea nu au habar să scrie în limba română. Totuşi au ajuns să facă parte din Noua Dreaptă şi îi poţi vedea azi înălţând sus pe culmi stindardul naţionalismului românesc. Aceşti indivizi au adus cu în cadrul mişcării, ceea ce lipsea, adică violenţa. Urmarea fiind că Noua Dreaptă a început să iasă în faţă în mass-media.

 

Dacă în mediul politic Noua Dreaptă lipseşte cu desăvârşire, nu acelaşi lucru se poate afirma şi în cadrul virtual. Indivizi precum Silviu Pop de 26 de ani, din Braşov, cunoscut mai nou drept soldatulpolitic88 popularizează această mişcare în mediul virtual. Accesând blogroll-ul său, veţi putea consatat trimiteri spre alte pagini care reprezintă Noua Dreaptă în mediul virtual. Desigur, există şi indivizi precum cel care îşi spune CZCodreanu şi care e şi principala sa vină. Acesta a ajuns să nu mai fie respectat în mediul virtual cel puţin, tocmai datorită faptului că foloseşte acest nickname. Sau, posibil pentru că este mai moderat, decât să zicem Silviu Pop?

 

Odinioară am cântat despre pace, despre prietenie între oameni şi între popoare. Am visat că noi, omenirea suntem o fraternitate şi că ne putem iubi frăţeste. Am crezut că este posibil să nu existe ură. Am tot militat împotriva rasismului şi a xenofobiei. Dar mi-a ajuns. Dacă de cinci mii de ani, de când s-a organizat omul ca şi societate, nu a reuşit nimeni să schimbe lumea, damn it, nu am să o fac eu, Făniţă în anul curent. Şi oricum, nu în mediul virtual. Am să accept că există unii indivizi, care pur şi simplu nu vor să înţeleagă lucru acesta şi cu aceasta gata.

Noua Dreaptă ţinându-şi steagurile în mâna dreaptă(joc de cuvinte)!

Un coleg de blogosferă se întreba dacă poate fi scoasă Noua Dreaptă înafara legii? Răspunsul ar fi, depinde de circumstanţe. Desigur că nu, dacă continuă să facă ceea ce se presupune că ar fi făcut în Cluj pe data de 15 martie 2008. De ce tolerează partidul-partidele de la putere asemenea manifestaţii sau evenimente? E foarte simplu, totul, constituie un circ politic. Electoratului român i se distrage atenţia de la starea precară în care se află economia românească. Un fel de Partidul România Mare, reloaded, sau, dacă mi se permite, lupta cu morile de vânt, care reuşeste să menţină atenţia publicului concentrată spre acel punct de desfăşurare a acţiunii. Dar, dacă de pildă, Noua Dreaptă ar încerca să facă ceva serios şi viabil, cum ar fi demascarea politicienilor români aflaţi în conducerea ţării ca şi foşti comunişti, Noua Dreaptă ar fi scoasă instant înafara legii. Noua Dreaptă ar trebui să îi urască pe comunişti înaintea ungurilor. Curios, însă nu se întâmpla acest lucru.

 

O să mă întrebaţi de ce nu sunt naţionalist? De ce nu plâng, scriu, cânt, trăiesc şi eu pentru România, precum mulţi alţii? Cum să fiu naţionalist pentru o ţară în care acum două zile pe unul dintre mijloacele de transport în comun, mai exact, un tramvai, un individ îşi satisfăcea necesităţile fiziologice(ălea mari) ziua în amiaza mare, de faţă cu mine?! Cum să nutresc eu dragoste pentru un stat care permite ca acest lucru să se întâmple?! Cum să iubesc un stat, care la 18 ani de la o revoluţie pe care, oricum, nu noi poporul român am înfăptuit-o(a fost dictată de ruşi), nu a făcut nimic real pentru cetăţenii săi?! Cum să iubesc un stat care a permis unor paieţe de oameni, pecum: George Becali, George Copos; Sorin Ovidiu Vântu, Dinu Patricu să devină miliardari în euro în timp ce populaţia sărăceşte şi nivelul de trai scade? Cum să iubesc un stat, care de 18 ani stă cu limba înfiptă în fundul Statelor Unite ale Americii şi cu toate acestea, nici măcar liberă intrare acolo nu am primit? Au trebuit să vină străinii să ne facă ordine în ţară? A trebuit să ajungem sclavii străinilor vest-europeni pentru acest lucru(că nu am fost capabil să ne organizăm noi)? A trebuit ca pământurile noastre să fie cumpărate de străini pe bani mărunţi? Unde era statul Român când s-a întâmplat acest lucru? Unde…

 

Şi acum, în aceste momente, apar aceşti trifoi, numiţi Noua Dreaptă şi îmi spun mie să îi urăsc pe unguri şi că ungurii ar vrea să îmi ia ţara. Îmi spun mie că noi românii suntem o naţie mare şi că avem o istorie mândră. Că am fost un neam puternic şi că ceea ce trebuie să facem pentru a prospera, acum în secolul XXI, e să îi dăm afară pe unguri din ţară(ungurii care se află aici încă cu mult înainte ca România să pară măcar un proiect viabil).

 

E ceva care prinde, desigur. Dar nu la mine. Prinde la oameni precum domnişoara Bloodie, din a cărei cunoştiinţe Transilvania ar fi a României, că aşa scrie în manualul de clasa a opta de istorie. Aş putea chiar adăuga, scrie şi în cel de clasa a patra. Acolo unde nu e istorie alternativă, dar e multă ignoranţă, Noua Dreaptă poate prinde rădăcini adânci. Bine că, în cazul de mai sus, măcar e şi programare.

 

Dacă voi credeţi că ungurii ne vor lua ţara, vă spun de pe acum, foarte bine! Bravo vouă! Probabil aţi citit că le place foarte mult România, sau hai să nu fiu chiar aşa de rău, Transilvania. Ar trebui să ştiţi că ceea ce îşi doreşte cel mai mult ungurul, e să stea tolănit vara, la umbra unui păr, în timp ce soarbe liniştit un vin rece de pe domeniile Tohanii, şi vântu-i adie domol creştetu’, iar românu-i lucrează ogoru’. Fraţilor, deschideţi ochii, megeţi în vizită în Ungaria şi după aceea mai vorbim! Desigur, dacă mai vreţi să vă întoarceţi de acolo(acum mă refer mai ales la cei din Bucureşti). Repet, dacă chiar aveţi chef de teorii ale conspiraţiei, scoateţi-vă şi voi „The Zeitgeist” şi vizionaţi-l. Merită, e chiar foarte fain(şi lung). Însă, lăsaţi-ne, pe noi, cei din Transilvania cu teoriile voastre ale conspiraţiei de Bucireci şi vedeţi-vă de turcii voştri! Vă mulţumesc pentru înţelegere!

 

Celor care nu aţi plecat deja, sunt convins că ne vom citi şi cu ocazia primului episod al serialului „Chitroşenia Nouă Dreaptă”, episod care se va numi „Silviu Pop – the right beginning of a life”. Până atunci, vă las să vă delectaţi, privindu-i în acţiune!

18 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. privind in ansamblu, ai perfecta dreptate.Dar poate ca noi toti sintem de vina ca lucrurile au ajuns asa.Ca nici pina acum nu a fost oficializat adevarul, care este foarte bine cunoscut.Ca tara asta este o mizerie,etc.
    În chestiunea ungurilor am fost si eu tentat sa cred ca lucrurile stau precum le arati.Urmăreste insa mai atent postarile limbii cailor si vei descoperi ce se afla in statele aparentelor. Despre noua dreapta: e totuna cu miscarea legionară, sau cum se numeste, in care sint fruntasi nepoti, sau ce-or fi ai lui czc ?

    diogene73

    martie 24, 2008 at 2:24 am

  2. ai dreptate vizavi de noua dreapta, dar felul cum e scris articolul lasa mult de dorit. Limbaj de lemn, contraziceri la tot pasul…
    Pacat, putea sa fie un articoll bun

    Alexandra Toma

    martie 24, 2008 at 6:34 am

  3. Nu pot rata sansa de a-ti multumi pentru publicitate. :) Nu imi pot stapani extazul.

    Cat despre Noua Dreapta, nu stii nimic! Nu cunosti doctrina, nu stii cauza! Oameni ca tine, nu ar trebui sa scrie despre ND. Nici macar eu nu scriu despre ei in mod special. Pur si simplu vorbesc din perspectiva unui roman. Roman si nimic mai mult.

    Ai face bine sa te informezi inainte sa debitezi ceva.

    Numa’ bine!

    bloodie

    martie 24, 2008 at 8:39 am

  4. Bravo Fanitza. O placere sa citesc pe cineva care n-a mushcat la nada natzionalismului de cacat. Romania are nevoie de Noua Dreapta ca de-un cui in talpa. Mishcarea Legionara a fost abjecta si criminala – o Romania Mare plus mitraliere. Nu-i de mirare ca idolul lor a fost acel nenorocit violent, Zelea Codreanu, un Gigi Becali al vremii lui. Revenirea asasinilior nu e de dorit.

    A.lef

    martie 24, 2008 at 10:34 am

  5. s-a referit la filmulet, evenimentul de acolo bloodie, in principal; care a avut loc

    lucian

    martie 24, 2008 at 11:40 am

  6. Mie mi s-a parut ca vorbeste foarte generalist! Chiar nu cred ca ma insel!

    bloodie

    martie 24, 2008 at 11:50 am

  7. @diogene73

    Despre noua dreapta: e totuna cu miscarea legionară, sau cum se numeste, in care sint fruntasi nepoti, sau ce-or fi ai lui czc ?

    nu ştiu ca nepoţii lui zelea să fie în noua dreaptă. ar vrea noua dreapta aşaceva, dar eu sunt convins că nepoţii lui zelea ar avea altceva mult mai bun de făcut. am auzit şi eu că au un fel de concurenţă, dar deocamdată e ceva mult prea mic ca să îmi capteze atenţia.

    În chestiunea ungurilor am fost si eu tentat sa cred ca lucrurile stau precum le arati.Urmăreste insa mai atent postarile limbii cailor si vei descoperi ce se afla in statele aparentelor.

    patronul limbii cailor este un secui. doar nu te-ai aşteptat să scrie la el pe blog despre cât de minunată e românia şi cât a prosperat în ultimele regimuri politice?! totuşi mi se pare surprinzător faptul că el scrie în aşa fel, încât tu sau eu să putem citi, adică în română. totuşi, în general mă interesează alte teme, aşa că nu am să îi citesc blogul.

    să nu îţi faci impresia că eu sunt “prietenul ungurilor”. sunt doar un locuitor al transilvaniei, care ştie foarte bine că transilvania a fost, este şi va fi un mediu multicultural. noi cei care trăim aici ştim să ne adaptam. cei din afară ştiu doar să comenteze. referitor la chestia cu autonomia(sau independeţa) ţin să atrag atenţia că în caz că guvernul româniei va continua ca până acum, adică cu amatorism(pierzând bani de la ue, doar pentru că nu ştiu să creeze sau să coordoneze nişte proiecte), nu numai ungurii o vor solicita, ci şi românii. şi atunci va fi adevăratul “bai”.

    fanitza

    martie 24, 2008 at 1:44 pm

  8. @Alexandra Toma

    dacă aş primi o temă precum “românia sub conducerea tovarăşului iliescu”, “gurvenul năstase” sau “băsescu în luptă cu morile de vânt”, probabil că aş scrie nişte articole foarte bune.

    însă, scuză-mă, eu despre noua dreaptă nu pot scire la modul serios.

    ce am făcut aici, s-a vrut a fi o introducere în ceea ce este noua dreaptă(şi mai mult ceea reprezintă ea). după cum poţi observa, în text cuvântul noua dreaptă este repetat obsesiv. e din cauza faptului că intenţionez să declanşez un serial în care să îi parodiez şi ironizez pe reprezentanţii acestei mişcări în mediul virtual. eu sunt convins că sunt mulţi care au cunoştiinţe despre noua dreaptă, dar presupun că accepţi că sunt şi indivizi care habar nu au ce reprezintă această mişcare. în principiu, pentru cei din urmă am scris acest post. şi am vrut să nu îl scriu plictisitor. aici rămâne la latitudinea cititorilor să aprecieze dacă am reuşit sau nu.

    fanitza

    martie 24, 2008 at 1:53 pm

  9. @bloodie

    înţeleg ironia ta cu publicitatea. dar dacă e să o iau pe bune, nu înţeleg de ce nu îţi afişezi linkul spre blogul tău? dacă tot afirmi că ai avea nevoie de publicitate. :)

    Cat despre Noua Dreapta, nu stii nimic! Nu cunosti doctrina, nu stii cauza!
    Ai face bine sa te informezi inainte sa debitezi ceva.

    îmi plac supoziţiile tale. promit că am să mă inspir din ele când am să scriu următorul post despre noua dreaptă sau mai exact despre distinsul soldatpolitic88. :)

    aşa e. posibil că nu am cochetat niciodată cu noua dreaptă. posibil că nu cunosc nici doctrina mişcării. nici oamenii care activează în ea. probabil, comform teoriei gravitaţiei relativiste, dincolo de unviers nu există nimic. după cum, de altfel, nu există nici timp. multe sunt probabile. ;)

    fanitza

    martie 24, 2008 at 2:04 pm

  10. @A.lef

    nu poţi să îl compari pe becali cu codreanu. becali suferă de mitomanie într-un stadiu terminal, însă face rău mai mult cu vorba, decât cu fapta. codreanu, cum nu prea ştia să se exprime făcea mai mult cu fapta decât cu vorba. singura situaţie în care cei doi se aseamână e mirosul. amândoi miroseau a stână. miroseau, pentru că mai nou, becali se dă cu armani. iar, desigur codreanu miroase acum a beton.

    nu mă înţelege greşit, eu nu îmi doresc să se desfiinţeze noua dreaptă(precum cei de pe limba caiilor), doamne fer’! dacă s-ar desfiinţa ar însemna ca scursorile care îşi fac veacul pe acolo ar fi libere să se îndrepte spre partide politice româneşti mai sănătoase. ceea ce eu unul, nu mi-aş dori deloc. aşa că prefer să rămână aşa. să existe noua dreaptă şi să fie ca până acum, un magnet pentru proşti.

    fanitza

    martie 24, 2008 at 2:13 pm

  11. @lucian

    ce să vadă în film? pentru ea e ceva normal, un fel de “în şfârşit cineva a spus lucrurilor pe nume”.

    în fond, ce se poate vedea în film? o adunătură de fustraţi, majoritatea foarte fricoşi, dar care împreună prind glas. se poate observa cum, cu toate că era soare şi vreme frumoasă în cluj, aceştia poartă hanorace cu glugile trase peste cap. desigur e o măsură luată de acei indivizi pentru a nu fi văzuţi şi pedepsiţi de tăticu’, mămica sau unchiu’. ungurii care au mers la sărbătoare în matei au fost(din câte am văzut în filmuleţe) cu capul descoperit(mai puţin unii bătrâni care aveau pălării). de aici şi din faptul că cinci mainfestanţi din mihai viteazu au bătut un ungur de 17 ani, rezultă clar şi necontestabil că ungurii sunt cu mult mai curajoşi decât reprezentanţii noii drepte.

    fanitza

    martie 24, 2008 at 2:35 pm

  12. [...] trebuie tratat ca atare. De asemenea, orice asemănare cu realitatea e pur întâmplătoare. Acest post face parte din seria “Chitroşenia numită Noua Dreaptă”, serie care va continua în curând [...]

  13. Baiete problema ta este ca suferi de ignoranta cronica. Poate doar in capul tau crezi ca noi cei de la Noua Dreapta avem o obsesie cu ungurii. Aceasta problema este tratata de noi undeva pe locul 2-3 altele fiind problemele de baza ale noastre insa in acelasi timp nu putem sta cu mana in san cand an de an o parte a minoritatii maghiare din Romania scuipa in obrazul acestei tari si al aacestui popor.
    Spui ca esti nemultumit de ceea ce se intampla in aceasta tara si te intrebi retoric cum poti fi nationalist cand acest STAT permite cutare si cutare lucru. Bingo ! Pai tocmai asta e, ca nationalist nu trebuie sa iubesti statul care este doar forma politica de exprimare a natiunii care poate fi buna s-au proasta (in cazul nostru proasta), ca nationalist trebuie sa iubesti natiunea cu tot ceea ce reprezinta ea. Ce vina are Romania ca de 18 ani este condusa de o gasca de nemernici care stau cu limba înfiptă în fundul Statelor Unite ale Americii (ca sa te parafrazez).
    Ceea ce mi se pare cel mai amuzant in acest articol al tau este tocmai faptul ca desi intentia ta a fost sa “faci misto” de ND ai criticat niste lucruri din societatea romaneasca ce sunt criticate in mod constant si de Noua Dreapta.
    Si o sa-ti mai spulber un mister al tau legat de ND, da suntem extrem de anticomunisti si am avut nenumarate actiuni care sa substantieze aceasta afirmatie inclusiv critici nenumarate la adresa establishmentului neocomunist care conduce tara de atatia ani. Doar pentru faptul ca tu nu sti de aceste actiuni ale noastre asta nu-ti da dreptul sa afirmi ca nu le-am fi facut.
    Sfatul meu ca si al altora este sa te informezi mai bine inainte sa faci afirmatii ce nu se sustin.

    SoldatulPolitic88

    martie 25, 2008 at 4:25 am

  14. [...] este reprezintă Noua Dreaptă v-am mai explicat aici. Totuşi mă repet, reprezintă o organizaţie de laşi care nu au puterea şi voinţa să se [...]

  15. Esti prost informat despre membrii Noii Drepte.Faci o mare confuzie intre simpatizantii Noii Drepte si membrii Noii Drepte.Daca nu-ti place tara in care traiesti esti liber.Zboara puiule,zboara.Daca din greseala iti place nu sta pe margine si comenta,implicate,schimba ceva.De vorbe santem satui.

    MIHAI73

    aprilie 8, 2008 at 7:55 am

  16. despre proasta mea informare, eu am argumentat. am deja 3 articole şi o grămadă de comentarii despre ei… dacă simţi că poţi să mă ombaţi, că sunt mai multe de spus despre acest subiect şi că ştampila de teribilişti pe care le-am aplicat-o, e o greşeală, te invit să îţi aduci argumentele în defavoarea acestei “supoziţii” a mele.

    tare mă îndoiesc că îţi place şi ţie ţara în care trăieşti, de faptul că nu crezi că ar putea fi mai mult de atât sau că aici ar putea fi mai bine faţă de cum este în acest moment.

    să mă implic? mă bucur că m-ai studiat îndeaproape şi că ai ajuns la această concluzie. până şi cu ce fac aici mă implic. faţă de alţii care scriu despre ce au mâncat şi despre photobiking la ei pe blog, eu încerc să schimb ceva şi în principal ce se poate schimba aici, în mediul virtual, adică mentalitatea. eu cred că merită să încerc să lupt pentru asta, iar atât timp cât timpul mi-o permite, o fac.

    cât despre viaţa reală, de unde ştii că nu m-am implicat în diverse aspecte care au ca scop, de exemplu, îmbunătăţirea imaginei româniei în faţa străinilor?

    în politică, e adevărat, nu m-am băgat, dar eu consider că în momentul actual nu are rost. poate, după următoarea guvernare a lui băsescu, am să mă gândesc serios şi la acest lucru. până atunci, însă cert nu.

    eu zic că e vina noastră, a românilor, că încercăm să găsim mereu ţapi işpăşitori(ungurii, comunismul, ceauşescu, iliescu), în loc să ne punem pe treabă şi să facem ceva. dar ce poţi să ceri de la o ţară reprezentată de nişte oameni care îl aleg în fruntea statului pe un om care şi el găseşte ţapi ispăşitori în guvern, în loc să se conformeze şi să facă ceva? asta e, ne alegem pe cine suntem.

    fanitza

    aprilie 9, 2008 at 9:47 am

  17. de ce soldatu ne acuza de ignoranta… eu momentan scriu o teza despre miscarea legionara si am descoperit doar idiotenii… cat despre noua dreapta…

    waszlaw

    aprilie 13, 2008 at 5:59 pm

  18. @ waszlaw

    Pai normal ca ai descoperit idiotenii. Cu un creier cat o nuca asa ca al tau ce te asteptai ?
    La ignoranta de care dai dovada esti incapabil sa pricepi ideologia legionara.
    Ca valoare stiintifica lucrarea ta va avea o valoare egala cu 0 dar ca si creeatie umoristica sunt sigur ca va face furori.

    SoldatulPolitic88

    aprilie 14, 2008 at 7:07 am


Lasă un Răspuns