Despre Kosovo, UE şi alte probeleme
Sincer, nu mă intersează Kosovo. De ce m-ar interesa? Nu am fost niciodată acolo. Nu am legături de sânge sârbesc, decât puţine(şi prin alianţă). Ceea ce urmează e doar părerea mea despre situaţia respectivă. Nu e ceva fundamentat de unşpe mii de argumente. E doar o opinie.
E la mintea cocoşului, zic eu, că sârbii au pierdut De ce? Când o zonă în care odinioară erau sârbi a devenit mult majoritar albaneză, nu prea mai ai pentru ce să lupţi. Am citit vreo câteva articole ale iluştrilor noştri gazetari şi cam toţi suţin că Kosovo e înscris în Adn-ul Serbiei. Aşa o fi, dar dacă nu au ştiut să aibă grijă de provincia respectivă, uite unde au ajuns. Acum stau în genunchi şi îşi plâng soarta. Dar când trebuiau să nu se lase cotropiţi de albanezi, ce au făcut?
Mi se pare normal ca o zonă sârbească, în care albanezii sunt mult majoritari să pună pretenţii de independenţă. Era dreptul lor. Nu le erau respectate drepturile de sârbi. Sârbi încercau să impună controlul asupra provinciei respective după o „organgramă” cu nivelele ierarhice superioare pline de etnie sârbească.
S-a luptat acolo… s-a luptat cu arma în mână. Pace nu a fost niciodată, însă s-a ajuns ca Kosovo să îşi proclame independenţa. UE, mai puţin statele care au la rândul lor probleme cu minorităţile, au recunoscut aproape instant independenţa Kosovo. De ce îşi doreşte UE cu atâta ardoare un Kosovo independent? Am citit diverse opinii, însă mult mai puţine decât cele care puneau problema „Kosovo, a Serbiei sau nu?”. Şi părerea mea despre acest aspect, este că planurile UE sunt pe termen lung. UE se teme de islam. Se teme mai ales după ce urmărit pe viu desfăşurarea evenimentelor WTC(World Trade Center). Pentru cei care nu mă cred, le recomand doar să viziteze Europa de vest şi se vor convinge. UE vrea să înglobeze o ţară musulmană pentru arăta că sunt prietenii musulmanilor şi că nu le doresc răul. Ar fi înglobat de mult Turcia. Chiar cu mult timp înainte căderii blocului comunist. Turcia se află însă şi acum pe lista de aşteptare a integrării în UE. De ce nu a intrat Turcia în UE? Au o populaţie foarte mare, comparabilă doar cu a Germaniei, iar Europei nu îi convine ca Turcia să influenţeze puternic politica UE. De aceea Turcia nu va intra prea curând în UE(mai excat nicicând), dar totuşi se poate considera membru al UE.
UE mizează pe faptul că o eventuală integrare a unui stat musulman ar aduce stima ţărilor din orientul mijlociu. Mai exact, stima petrolului arab. Nu de sârbi sau de fomiştii albanezi e interesată UE. Ei sunt doar un instrument în mâinile diplomaţiei de la Bruxelles.
Vreţi să ştiţi dacă sunt de acord cu independenţa Kosovo? Da, sunt de acord. Când o parte dintr-o ţară mai are doar 4% reprezentanţi din ţara respectivă, merită să îşi decidă singură politica şi respectiv soarta.
Dar România, ţara mea nu a fost de acord cu acest lucru. Sunt curios de părerile voastre în legătură cu acest fapt. Am să dau doar un singur talkback în cadrul acestui articol, deşi puteam să împânzesc articolul de talkbackuri, dar fiind câte articole pe tema asta am citit.
Articolul se numeşte “Minte de femeie“. E al unei jurnaliste din Cluj, şi sper eu, să îl găsiţi interesant.
Acestea fiind spuse, aştept să îmi săriţi la gât cu opiniile voastre. Şi promit că voi răspunde cu privire la problema autonomiei secuieşti în România şi a acţiunilor iredentiştilor maghiari în alt post. Desigur după ce voi citi opiniile voastre. Să văd dacă merită subiectul.



completare ulterioară:
sunt de acord cu independaţa kosovo, însă evident doar cu condiţia ca ea să fie proclamată pe cale legală.
adică, ca urmare a unui referendum purtat în zona respectivă, care solicită independenţa.
fanitza
februarie 19, 2008 at 2:30 pm
nu mai sunt jurnalistă din octombrie
licurici
februarie 19, 2008 at 4:48 pm
@licurici
foarte bine că nu mai eşti jurnalistă. însă nu am să mai corectez, devreme ce ai corectat tu.
se pare că nu se înghesuie lumea să comenteze. deci, posibil că e deja un subiect mort, toată treaba asta cu kosovo. sau pesemne, piaţa este deja suprasaturată de acest subiect.
oricum cred că cam 50% din cei care au blog au scris despre kosovo în zilele acestea.
fanitza
februarie 19, 2008 at 6:33 pm
Cred ca se vorbeste despre Kosovo mai mult decat e necesar, in sensul in care se face o paralela destul de nerealista (dupa parerea mea) cu Romania.
Albanezii din Kosovo au fost mereu incurajati de americani si de aceea si-au luat nasul la purtare. Nu sunt adeptul teoriilor conspirationiste, dar cred ca fara americani si sprijinul lor, Kosovo ar fi ramas un fel de Tara Bascilor. Adica un loc in care se concentreaza o minoritate si isi cere drepturile. Iar acestea ii sunt acordate, sub forma de autonomie.
Iti citesc blogul de mai demult (l-am descoperit printr-un comentariu de-al tau, il voi pune cat de repede in blogroll), si dupa cate vad esti din Cluj. Nu stau foarte departe, in Baia Mare. Amandoi stim ca in zona asta au trait si traiesc maghiari si romani si nu exista disensiuni sau alte chestii de ganul asta, necum cereri de autonomie ori lucruri asemanatoare. In Harghita si covasna s-a facut referendum privind autonomia, Consiliul seciulor se agita acolo, dar cred ca este doar o chestie electorala. Fara urmari politice.
Cat despre faptul ca suntem sau nu de acord cu independenta Kosovo, cred ca pe ei ii doare in …dos. Sigur, SUA, Rusia, Germania, Franta, astea reprezinta ceva pe scena politica internationala, iar opiniile lor conteaza. Dar faptul ca noi ne opunem ori nu, e frectie galenica la piciorul de lemn. FIX NIMIC.
Adrian O.
februarie 19, 2008 at 7:34 pm
Cristian Tudor Popescu are un articol bun pe tema asta. Il poti gasi aici:
http://www.gandul.info/puterea-ganduwww.gmail.comui/precedentul-sua.html?4237;2397738
Adrian O.
februarie 19, 2008 at 7:46 pm
“Vreţi să ştiţi dacă sunt de acord cu independenţa Kosovo? Da, sunt de acord. Când o parte dintr-o ţară mai are doar 4% reprezentanţi din ţara respectivă, merită să îşi decidă singură politica şi respectiv soarta.”
Multi zic: albanezii au cam “navalit” in Kosovo, sirbii au fost ok si i-au primit si uite acum le iau tara. Asa vede lumea problema.
In plus, cum am zis, e un asa de mare pericol ca minoritatile din alte tari sa ia exemplu si sa vrea si ele. O legitimare a aspiratiilor la autonomie a minoritatilor. Exista zone in Romania in care majoritatea sint rromi. Rromia?
Romanilor le e frica ca ungurii or sa faca la fel. Romanii sint foarte nationalisti si foarte credinciosi. Sa nu dea Dumnezeu sa “ia foc” zona ca va fi rau. Ura dintre unguri si romani e mai distrugatoare ca orice.
Cine se impotriveste, in Romania, da dovada de responsabilite.
Asa cum a facut Basescu fara sa tina seama ce au zis americanii.
balauru
februarie 20, 2008 at 11:57 am
intrebare: ai fi de acord cu independenta Transilvania?
vasile
februarie 20, 2008 at 12:06 pm
@adrian o
am citit editorialul de ieri de la gândul, on the sheet(cum se spune) chiar.
transilvania este un mediu multicultural prin tradiţie. pentru mine ca şi pentru mulţi alţii, harcov e un caz special. după mine raportat la dorinţele sale, harcov-ul nu face parte din transilvania. oricum, s-ar putea să scriu în postul următor despre tema aceasta.
ai dreptate, nu contează opinia noastră pe scena internaţională. dar pentru sârbi contează că nu le-am întors spatele. şi bine am făcut. dacă pe americani şi europeni nu îi supără şi pe sârbi îi bucură, de ce să nu alegem opţiunea aceasta?
“Consiliul seciulor se agita acolo, dar cred ca este doar o chestie electorala. Fara urmari politice.”
băieţii ăia se cred importanţi. ar face bine să îşi bage minţile în cap şi să revină cu picioarele pe pământ. altfel va fi vai şi amar de ei. noi românia putem şi fără ei, să stea liniştiţi. ungaria nu îi vrea. europa nu îi vrea… e treaba lor dacă se agită, dar ei vor regreta mai târziu. mare e fudulia şi prostia lor.
fanitza
februarie 20, 2008 at 12:58 pm
@balauru
“Multi zic: albanezii au cam “navalit” in Kosovo, sirbii au fost ok si i-au primit si uite acum le iau tara. Asa vede lumea problema.”
Mi s-a mai spus chestia asta când mi-am exprimat poziţia în legătură cu kosovo. am să îl citez cum l-am citat şi atunci pe rusul tolstoi, care astăzi ar fi susţinătorul sârbilor.
iată ce spune o fabulă de a lui tolstoi:
“Şarpele de casă şi ariciul
Într-o zi ariciul veni la şarpele de casă şi îi spuse:
- Găzduieşte-mă, şarpe de casă, pentru un timp în cuibul tău.
Şarpele de casă îl găzdui. Dar de cum intră ariciul în cuibul, puii şarpelui de casă nici că mai avură trai. La o vreme, şarpele îi spuse:
- Te-am găzduit pentru un timp, dar acuma pleacă: Puii mei se tot înţeapă dureros în ghimpii tăi.
Ariciul răspunse:
- Să plece cine se înţeapă, că eu unul nu mă plâng.”
cât despre ţigani, părerea mea e că s-ar putea să aibă pretenţii de stat autonom sau independent doar după ce vor ieşi din obştea sătească. şi ăla cred că îl vor solicita în europa de vest, unde au cam plecat majoritatea.
acum vorbind serios, sunt mai mari şanse să solicite marocanii(iarăşi musulmani) un stat independent sau autonom în sudul franţei. însă probabil nu ar ştii cum să îl administreze, de aia nu îl cer.
am mai zis, bine a făcut băsescu. toată lauda. a respectat dorinţa naţiunii române, chiar dacă nu a coincis cu opţiunea mea în momentul respectiv. însă e tot una, dacă românia recunoaşte sau nu kosovo. banii noştri daţi la ue vor fi redistribuiţi spre kosovo. deja s-a făcut un fel de plan marshall pentru kosovo. urgent şi momentan i se va acorda 2 miliarde de euro statului kosovo. iar în următorii 3 ani iarăşi se vor da sume de oridinul sutelor de milioane de euro.
iar românia va plăti o parte din aceste sume. acesta este adevărul, fie că recunoaştem sau nu.
fanitza
februarie 20, 2008 at 1:03 pm
@vasile
depinde de context.
de exemplu, dacă mâine să zicem se uneşte basarabia cu românia, eu sunt primul care iese în stradă şi cere independenţa transilvaniei, fără harcov însă(ce rău sunt
).
transilvania(din nou fără harcov
) şi muntenia sunt cele mai productive zone ale româniei. noi, practic ducem în spate economiile celorlate regiuni. evident că banii noştri, a tuturor sunt distribuiţi la bucureşti. iar de acolo se hotăresc procentele care vor fi distribuite spre zonele defavorizate şi care spre zonele favorizate din punct de vedere economic.
mie nu îmi convine să dau bani ca să ajut moldovenii. am cunoscut moldoveni, am văzut ce le poate capul şi ăştia pe care i-am cunoscut eu erau băieţi buni. dacă doreau să se alăture româniei ca să îi fure politicienii noştri trebuiau să o facă în 1992. nu au vrut, au preferat să îi fure ai lor. foarte bine, dar la asta să rămână. să nu mai ridice acum privirea cu invidie spre românia şi să se mulţumească cu produsele ruseşti şi cu 30 $ pe lună.
fanitza
februarie 20, 2008 at 1:13 pm
Mai baieti Kosovo e leaganul Sarbilor ca natiune sarba, pamantul lor de drept si de fapt, nu e vreo smecherie ce au facut-o sarbii. Stit voi ce insemnatate are asta ?
Sa-ti ia cineva teritoriul tau de drept doar pentru ca altii au devenit majoritari e ceva.
Faptul ca musulmanii au devenit majoritari in acea regiune i-a pus capat.
Au inceput prin a cere si li s-a acordat autonomie teritoriala pe vremea lui Tito, nici asta nu le-a ajuns, sa dea domnul sa ramana asa, dar presimt ca multe prostii vor veni odata cu acceptarea acestei probleme. s-a creat un precedent ce poate fi invocat de oricine acum.
axxo
februarie 20, 2008 at 1:20 pm
Fanitza as cum au zis si baietii si fetele inaintea mea nu sunt de acord pentru simplu motiv ca ala e al lor. Puteau sa ceara independenta administrativa. Insa nu si teritoriala. Asta se numeste COTROPIRE, sa fie clar! Si daca duc ideea mai departe il pot numi pur si simplu FURT! Asa ca ne invartim degeaba in jurul subiectului! Sau poate nu vad eu “padurea de copaci”?
artistu
februarie 20, 2008 at 1:27 pm
@axxo
vezi comentariul adresat balaurului.
îţi recomand să faci o vizită în sudul franţei, la vară însă când a fi mai cald.
tot sudul franţei, dar mai ales zona marsilliei e infestată practic de marocani. şi acolo e autonomie la propiu în porturi, cel puţin. ălora dacă nu le place de tine te omoară. şi nici măcar nu îşi ascund cuţitele, umblă cu ele la vedere ziua în amiaza mare.
la cum extermină ăia francezii în curând au să ajungă majoritari în zona respectivă. şi parcă văd că se vor proclama stat independent. sunt în stare.
de aceea militez eu pentru globalizare. e singura soluţie, după cum privesc eu problema. altfel, cel puţin europa viitorului va fi frământată de războaie. şi ar fi păcat pentru că rărboaiele numai progres nu înseamnă.
fanitza
februarie 20, 2008 at 1:29 pm
@artistu
eu am mai spus: cu ce e opinia mea mai bună decât opinia altora? ce am eu în plus faţă de alţii ca părerea mea să fie mai adevărată? sunt nişte vorbe care le-am preluat de la o prietenă.
fiecare are dreptul la propia părere. eu respect opiniile tuturor, chiar dacă pe unele nu le adopt sau nu le suţin.
până la urmă, din tot ceea ce facem în viaţă, contează doar faptele şi nu vorbele. nu o să îmi scrie pe racla funeră: “a fost un mare gânditor politic al vremii sale”, ci sper eu “a fost un familistit bun, un om cinstit şi şi-a făcut datoria în calitate de cetăţean al lumii”.
fanitza
februarie 20, 2008 at 1:34 pm
@fanitza – you have right (adica ai dreptate
) in legatura cu optiunea noastra. Nu le-am intors spatele sarbilor si asta e foarte bine.
Cat despre secui – e aceeasi problema ca si in ‘91 sau ‘92 cu Transilvania. Degeaba strigau ungurii atunci ca vor alipire la Transilvania. Eram mai rupti in c*r decat ei, nu ne vroiau, am fi fost o piatra de moara agatata de gatul lor. Cred ca au inteles pana acum chestia asta majoritatea maghiarilor. Si Consiliul asta trebuie sa isi bage in cap faptul ca nu sunt doriti de maghiari, ca nu reprezinta gaura pe macaroana ori coada de la cireasa. Nu am nimic cu maghiarii, sunt 1/2 maghiar, de altfel, dar mie mi-e extrem de bine asa cum e acum. Fiecare cu tara lui, cu drepturile si obligatiile lui.
Adrian O.
februarie 20, 2008 at 1:36 pm
“Vreţi să ştiţi dacă sunt de acord cu independenţa Kosovo? Da, sunt de acord. Când o parte dintr-o ţară mai are doar 4% reprezentanţi din ţara respectivă, merită să îşi decidă singură politica şi respectiv soarta.”
Integritatea teritoriala si suveranitatea unui stat de drept nu se schimba atunci cand vrea muschiul unor imbecili, punct.
Aveau destule drepturi cand provincia Kosovo facea parte din Serbia(cum de altfel si maghiarii din Romania au drepturi ca orice cetatean roman, din contra chiar mai multe drepturi pentru ca guvernele romane sunt formate de fricosi care vor sa arate vestului ca nu “discriminam”).
Albanezii(din toate regiunile) sunt de 2 categorii:
- crestini
- musulmani (adica cei care si-au tradat tara si religia in momentul cand au fost ocupati de imperiul otoman)
Albanezii sunt in general un popor mizer si infractional(gen tiganii din Romania). Insa albanezii musulmani sunt chiar ultima voma scuipata de Zeus din Olimp. Pe langa infractionalitatea ridicata in toate formele ei au “preluat” un obicei de la musulmani…si anume se inmultesc ca iepurii… n-are rost sa vorbim de prezervative aici, nici de matze de oaie/porc ca pe vremea dacilor … E logic ca au depasit ca numar populatia sarbeasca(majoritatea sarbilor oricum au fugit din CAUZA bombardamentelor americane)
Ei sa se guverneze singuri? Te rog…rata somajului e 80-90%, …cei care lucreaza au bulan pentru ca sunt angajati ai misiunilor diplomatice sau in cadrul organizatiilor de mentinere a pacii din zona. Kosovo nu are nici macar infrastructura, resurse(apa,gaze,curent electric, etc apartin Serbiei). De unde o sa vina banii pentru sustinerea lor? Din buzunarul UE? Cine da banii la UE? Tarile membre? Deci si noi oamenii normali…
Este un cerc vicios in care dreptul international este incalcat pentru satisfacerea intereselor economice si politice ale marilor puteri care ne pot afecta si pe noi(Romania) intr-o zi…
Am incercat sa mentin un raspuns destul de moderat si scurt, chiar daca in cazul de fata se merita unul mult mai radical si lung.
) …
Aruncand o privire pe postarea/raspunsurile tale si analizand locatia geografica mentionez ca n-am nimic cu ungurii ci doar cu acei unguri care vor independenta…si atunci o sa fie vai de mama lor
Numai bine.
Iresponsabil
februarie 20, 2008 at 4:48 pm
habar nu am de politica,dar aici eu vad un paradox: UE e un amalgam de state creeat pe principiul globalizarii, si totusi este incurajata faramitarea in state si statulete. in mod sigur exista o ratiune pentru care independenta kosovo a fost recunoscuta. ei zic ca pentru a se linisti apele si a nu semai razboi ca niste chiori, dar o fi doar atat?
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 10:05 am
@adrian o.
eu sunt numai 1/4 maghiar.
şi nu ştiu limba.
@iresponsabil
dacă ai fi avut răbdarea să citeşti şi comentariile probabil nu ai mai fi scris despre faptul că noi vom suporta “reconstrucţia” kosovo, dar fiind faptul că am scris eu despre asta.
înainte să îi critici pe albanezi ridică privirea şi uită-te în jurul tău. nu suntem un neam mai breaz. nici ca istoric, nici ca prezent.
eu sunt un moderat. dar pot fii mai mult decât radical când e cazul să îmi suţin punctul de vedere.
@impresiiblonde
principiul despre care vorbeşti tu este una din principalale cararcteristici ue. se numeşte “unitate în diversitate”.
planul ue e pe termen lung. ei speră într-o apropiere de musulmani. speră să dezvolte kosovo pentru a le arăta musulmanilor că se poate şi altfel.
musulmanii sunt foarte prezenţi în ue, ca emigranţi în mai toate ţările dezvolate. comunitatea europeană are mari probleme cu ei. de aceea lor le convine să le deschidă un pic mintea statelor islamiste în speranţa că acestea se vor dezvolta iar fluxul de emigranţi musulmani spre ue va scădea. războiul nu aduce progres şi prosperitate, asta încearcă ue să le explice.
dacă experimentul kosovo va fi unul reuşit doar timpul ne-o va spune.
fanitza
februarie 21, 2008 at 10:22 am
un singur lucru iti zic. banii veniti de la UE, daca nu-si baga coruptii botul in ei, or sa ajunga la toata lumea.
mai zic ceva. sa nu dea Dumnezeu o confruntare singeroasa intre romani si maghiari. chestia cu Kosovo e mare motiv de ingrijorare pe tema asta.
balauru
februarie 21, 2008 at 10:57 am
tot citesc articole prin ziare unde cica diversi sateni maghiari spun ca nu le pasa de autonomie, habar nu au ce e aia, ca asta e o chestie a liderilor politici. cand se incepe cu diversiunea, e de rau. problemele si tensiunile dintre maghiari si romani exista, si inca exista de mult.
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 11:01 am
Nu exista poporul kosovar, ei sunt de fapt albanezi musulmani, iar cum mai exista un stat albanez nu vad de ce ar mai exista unul. Procentul celor din Kosovo trebuie raportat la intreaga Sebie, pt ca provincia Kosovo e teritoriu sarbesc. In felul acesta putem vorbi de o minoritate si nu de o majoritate a celor din Kosovo. La fel trebuie procedat si in cazul HarCov. Acolo e teritoriu romanesc, prin urmare nu putem vorbi de o majoritate secuiasca.
ciprian blidaru
februarie 21, 2008 at 11:22 am
pai asa zic si ei mai nou: lasati-ne sa ne facem stat ca nu vrem pamantul romaniei. facem stat pe pamantul vostru. penibil!
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 11:28 am
Cati secui sunt in total in Romania ?Am auzit ca sunt vreo cateva sute.
Alex
februarie 21, 2008 at 11:57 am
recensamantul spune ca vreo 4% din populatia romaniei. doar ca in acest 4% intra si tiganii care s-au declarat a fi de etnie maghiara la numaratoare.
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 12:01 pm
Am avut in vedere pe secui anume,ori sunt una cu maghiarii ?!
Alex
februarie 21, 2008 at 12:07 pm
recensamantul nu face diferente intre secui, ceangai, etc. cum ar fi daca ar imparti si tiganii in caldarari, lingurari, vrajitori, ciorditori si alte clanuri?
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 12:10 pm
Bine,mersi,nu stiam ca vorbesc aceiasi limba
Alex
februarie 21, 2008 at 12:18 pm
Mai multe aici, http://ro.wikipedia.org/wiki/Secui – cu toate ca sunt si studii istorice mai aprofundate, dintre care ar fi de remarcat cele ale istoricului Mircea Dogaru.
ciprian blidaru
februarie 21, 2008 at 2:24 pm
pai e ceva ciudat la mijloc… tinut secuiesc si autonomie pt 150 de persoane?
impresiiblonde
februarie 21, 2008 at 2:31 pm
Pai majoritatea sunt maghiari de fapt. Asta e o diversiune cu secuimea, cand de fapt vorbim de maghiari si de liderii lor extremisti, care dau tarcoale Ardealului. Tinutul Secuiesc e mai degraba o denumire istorica.
ciprian blidaru
februarie 21, 2008 at 3:24 pm
Ma surprinde punctul tau de vedere in privinta Kosovo. De asta ce zici:
http://razvanserbu.wordpress.com/2008/02/22/din-kosovo-cu-drag/
razvanserbu
martie 13, 2008 at 8:57 am